Om kjøp, bytte og retur
Retur og reklamasjon
Returadresse
Johansen Sport enk
Steinsveien 1
3402 Lier
Hvordan returnerer/reklamerer jeg på en vare?
Vi skjønner at ting ikke alltid passer eller svarer helt til forventningene. Det er da viktig og ta rask kontakt med oss angående dette.
Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt og i original stand og i original emballasje, som må væra uskadet og ikke teipet. Bruk en eske eller en pose utenpå originalemballasjen. Er du i tvil eller varen ikke passer etter at embalasjen er brutt, ta kontakt, vi kan finne løsning på dette.
Ved bytte, returnerer du varen etter informasjon over og vi betaler tilbake pengene til kontoen din så snart vi mottar varen.
For reklamasjoner og feilsending ta kontakt med kundeservice på [email protected] før du sender inn returen.
Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?
I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk generert og sendt ut på e-post). Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.
Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra deg, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand utføres på kundens vegne.
Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg mener produktet har feil eller mangler (reklamasjon)?
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere en to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren overtok tingen.
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere en to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren overtok tingen.
En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for tingen (normalt ved leveringstidspunktet), skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen meldes inn under retur i kundesenteret på websiden vår.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende krav:
Holde kjøpesummen tilbake.
Under visse forutsettinger velge mellom retting og omlevering.
Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig.
Kreve erstatning.